Mijn recensie van The Order 1886

Voor ik je ga vertellen over mijn ervaring van The Order 1886 zeg ik nadrukkelijk dat dit mijn impressie is van de game en als je verwacht dat je naast een van de beste single players ooit ook nog meer content krijgt kun je beter stoppen met verder te lezen.

Enkele weken geleden begon het op internet te roezemoezen dat The Order 1886 wel eens een flop zou kunnen worden, het zou gewoon te representatief zijn, de controls zouden ook niet al te best zijn en tot slot zou je met een uurtje of 5 a 6 de game wel uit hebben gespeeld.

Nou een uurtje of 5 a 6 is echt mega overdreven mits je kiest voor niveau makkelijk en er als een gek door heen rent, nee ik koos voor niveau moeilijk en heb al met al zo’n 12 uur nodig gehad om de game te voltooien en man o man wat een geweldige ervaring was dit, als je net als mij echt houd van goeie story telling in games veraangenaamd met walgelijk mooie graphics en een van de beste lip-sync in video games ooit dan is deze game iedere f*cking Euro waard van de 60 die je neerlegt!!

Uiteraard kun je altijd wel iets vinden wat je aan de game niet bevalt (geen een game is perfect) en ook kun je genoeg discussiëren over de lengte van het spel, maar voor mij is dat nimmer een groot probleem als de ervaring maar goed is. Vind je de prijs gewoon niet in verhouding staan voor 10 a 12 uur game plezier moet je gewoon wachten tot deze zakt want dat zal nooit zo gek lang duren, zeker niet gezien het feit dat het spel binnen een week al voor een zachter prijsje op marktplaats te vinden zal zijn.

theorder2

Dan het gedoe over representatief zijn van de game, noem mij een game op die dat niet is? Elke game heeft voortdurend terugkerende zaken zoals ga hier heen, doe dat en keer terug. In het dagelijks leven hebben we daar ook voortduren mee te maken dus ook dit is geen issue voor mij. De game doet precies wat ik er van had verwacht, een prachtig verhaal opbouwen met karakters waar je naar gelang het verhaal vordert van gaat houden door de geweldige manier van vertellen.

theorder1

Emoties als liefde, haat, bedrog en jaloezie zie je langzaam aan groeien bij de personen in de game en worden prachtig weergegeven door de emoties op hun gezicht en samengevoegd met de beste voice-acting ooit in een video game gezien! Zo verliest de hoofdrol speler op een gegeven moment zijn beste maatje en is hij zo overvol van woede dat hij compleet over de rooie gaat en tegen alle orders in wraak wil, dit wordt echt geweldig weergegeven en je voelt die woede volledig met hem mee.

theorder4

Dan neem ik als laatste punt de game-play, deze is ook prima in-orde! Tussen al de prachtige graphics en de vele tussen scene’s schuilt namelijk een shooter waar de focus vooral ligt op prachtige shoot-outs die bij vlagen je best het vuur aan de schenen kunnen leggen, maar dit zou mede komen denk ik door dat ik het spel op moeilijk heb gespeeld waardoor je eerder het loodje legt.

theorder3

Uiteraard geld hier wel dat het net als met de meeste shooters niet meer is dan bewegen van a naar b en kun je tussendoor nog een aantal items verzamelen die dan weer meetellen voor je collectibels waar je uiteindelijk ook een aantal trophy’s mee kunt verdien. Echter is dat niet echt heel moeilijk want het grootste min punt wat ik van de game wel vond is dat het wel heel erg beperkt is in je bewegingsvrijheid. Op deze manier zijn de meeste photo’s, kranten en verzamel objecten dan ook niet echt lastig om te vinden. Toch is het wel zeker de moeite waard om vooral de kranten en de photo’s in de game te vinden want deze bieden een mooie kijk in de alternatieve geschiedenis die Ready at Dawn vertelt met The Order 1886.

• Eind conclusie,
5

-

Houd je net als mij van een goede single-player ervaring met een sterk verhaal en top acteerwerk dan zit je met The Order 1886 helemaal goed. De game is van a tot z genieten geblazen en smaakt na het zien van de eind credits naar meer, heel veel meer! Neem daarbij de prachtige graphics en audiovisuele kant en je krijgt een game waarbij de personages echt tot leven komen en geloofwaardig zijn. Ook de zeer innovatieve wapens en gadgets maken dat deze shooter toch anders aanvoelt dan normaal, voor mij is The Order 1886 dan ook niets meer dan een fantastisch avontuur wat zijn geld dubbel en dwars waard is geweest! Ben je dus in het bezit van een Playstation 4 dan is dit zeker een game die je gespeeld moet hebben, nu of later wanneer de prijs is gezakt!

Verzenden
User Review
0 (0 votes)